پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272126
چابهار تبديل به نگين ترانزيتي منطقه مي‌شود
تاریخ انتشار : 1403/03/12 10:20:25
نمایش : 274
وزير راه و شهرسازي گفت: بهره‌برداري از پروژه ريلي چابهار - زاهدان - ميلک - سرخس، چابهار را به قطب بسيار مهم اقتصادي و نيز تبديل به نگين راهبردي، ترانزيتي در منطقه خواهد کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مهرداد بذرپاش  در حاشيه افتتاح ۱۸۲ کيلومتر بزرگراه در سيستان و بلوچستان اظهار کرد: اين منطقه کريدور ريلي شمال - جنوبي محسوب مي‌شود که يکي از محورهاي مهم آن در قطعه چابهار به زاهدان قرار دارد البته قطعه زاهدان به خاش حدود يک و نيم سال گذشته در دولت سيزدهم به بهره برداري رسيده است.

وي ادامه داد: محور بعدي ۴۵۰ کيلومتر از چابهار تا محدوده خاش است که تاکنون منابع خوبي به اين پروژه تزريق شده و بزودي نيز منابع جديدي به آن تعلق مي‌گيرد تا کار با سرعت بيشتري انجام شود.

وزير راه و شهرسازي عنوان کرد: رئيس جمهور شهيد نيز تاکيد داشته تا پايان سال ۱۴۰۳ اين محور راهبردي بايد به بهره برداري برسد، در همين راستا قطعات شمالي از زاهدان تا ميلک از يک طرف، زاهدان تا خراسان جنوبي از سوي ديگر کار اين پروژه به سمت خراسان مرکزي و منطقه سرخس در ۱۶ جبهه کاري در حال انجام است.

وي با اشاره به اينکه بيش از ۱۵ پيمانکار در جبهه‌هاي مختلف قطعات شمالي در حال کار هستند بيان کرد: اين يکي از اصلي ترين پروژه‌ها و بزرگترين پروژه ريلي کشور خواهد بود و همين طور به غير از اهميت حوزه ريلي اهميت راهبردي و منطقه‌اي قابل توجهي دارد.

بذرپاش گفت: در کنار قراردادي که اخيرا با کشور هند در بندر شهيد بهشتي چابهار منعقد شد و با توجه به توسعه فرودگاهي که در منطقه چابهار انجام مي‌شود مجموع اين بسته‌اي بسيار مناسب فرودگاهي، بندري و ريلي خواهد بود که قطعا سيستان و بلوچستان را متحول خواهد کرد.

وي تصريح کرد: قطعا با اين اقدام چابهار تبديل به قطب بسيار مهم و يک نگين راهبردي - ترانزيتي در منطقه خواهد بود و سيستان و بلوچستان اصلي ترين تاثير مستقيم اقتصادي در حوزه عمليات گسترده ترانزيتي را خواهد ديد.

وزير راه و شهرسازي خاطرنشان کرد: اين اقدام سيستان و بلوچستان را به يکي از شاهراه‌هاي اصلي تردد کالاهاي ترانزيتي در منطقه تبديل خواهد کرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html